Sidor

onsdag 12 september 2012

Arbetslös = Maktlös ???

Ska jag straffas för att jag är arbetslös?

Har jag arbete så har jag:
Fast inkomst.
Löneökningar varje år.
Chans att få en bostad.
Möjlighet till lån hos banker.
Skattelättnad för att jag har arbete.
Arbetar mina 8 timmar per dag och är fri att göra vad jag vill resten av dagen
När jag är abetslös så har jag:
Inget arbete att gå till.
Ingen fast inkomst.
Ingen löneökning - när höjdes akassan sist och hur mycket i förhållande till andra kollektiv avtal.
Inget arbete - inget hyreskontrakt.
Inget arbete - inga lån
Definitivt inte skattelättnad för arbetslöshet.
Som arbetslös måste man ha tillstånd av akassa m fl för att få studera på sin "fritid"
Här gäller inte regeln arbetsdag 8 timmar!!

Fallskärmar för poilitiker bestäms av riksdag/regering
De kan få lön i flera år efter avslutad tjänst/arbetslös
Politiker har för inte så länge sedan kastat sten på de privata företagarna/kommuner/
landsting m m som tagit ut vad de anser vara vidlyftiga fallskärmar.
Vad de inte lärt sig är att
man ska inte kasta sten i glashus!!
man ska leva som man lär!!
Finns säkert fler uttryck som passar in men nöjer mig med detta.
Hoppas bara att någon snart kan sätta stopp för detta
orättvisa samhälle - jag e med!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar