Sidor

måndag 16 juli 2012

Sommartid

Så här i sommartider så är vi ju många som vänder hemåt för att träffa släkt och vänner.
Men det är inte alltid frid och fröjd.
Många är vi som klistrar på oss det allra trevligaste leendet och låtsas vara så glada vid dessa träffar.
Jag kan tycka att det blir väldigt intensivt, speciellt om man bara träffas 2 ggr per år.
Man flyger, flänger och far och någon vila och återhämtning är det inte tal om.
Man ska delta i så mycket som möjligt som de nära och kära anordnat.
Vilket kan ta musten ur även de mest luttrade hemvändare.

Att få hänge sig åt en god bok i hängmattan känns lyxigt.
Fick en bok av min dotter som jag börjat läsa.
Greven av Monte Cristo.
En gammal klassiker.
Fast denna är av äldre version och på engelska.
Tycker att man får ut mer av dessa klassiker om man får läsa dem på engelska.
Ibland tappar man så mycket vid en översättning.

Så nu tänkte jag avnuta en kopp kaffe och denna bok i Norrlandssolen,
så kan de andra roa sig med sina "hemvändaraktiviteter".

Jag hoppas att Ni alla får en trevlig och solig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar