Sidor

söndag 15 juli 2012

Blå Tåget

Blå Tåget är en direktlinje mellan Göteborg och Uppsala. Åkte i fredags med detta till Uppsala för att åka vidare upp till Norrland. Fredag den 13! En gång per sommar åker jag upp till Norrland för att träffa släkt och vänner. Blev glatt överraskad av tåget, de hade fortfarande kvar de gamla teakpanelerna i vagnarna och välstoppade blå fåtöljer. Trodde det skulle bli en tråkig resa, men när vagnen så småningom började fyllas med andra passagerare så kändes det mer intressant. Jag studerade och funderade över dessa främmande människor. Vem var de? Vart var de på väg? och vad skulle de få uppleva på sin resa? Jag kom på mig själv med att fantisera ihop olika scenario med resenärerna till slut hade jag en berättelse i mitt huvud, jag bestämde mig för att skriva ned  den. Så nu har jag en hel liten novell i min dator om min resa, kanske utveckla den lite till en bok. Så har Ni tråkigt på Er resa kan jag  rekommendera detta, titta Er omkring och fundera på det Ni ser, fantisera och skriv ned, ett alster som sedan kan bli en bok eller kanske en livslång berättelse om Ert liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar